FP&A Controller

Ter ondersteuning van de dynamische groei (+20-40% per jaar, inclusief overnames) werft de afdeling Financiën een Controller aan in haar FP&A Controlling-team. De FP&A Controller, ter ondersteuning van de Group Controller, zal verantwoordelijk zijn voor de controle van verschillende activiteiten in Europa, waaronder België, Nederland, Finland en Polen, voor een totale omzet van 70-80 miljoen euro, in een omgeving van sterke groei met zowel organische als externe groei.

Jouw verantwoordelijkheden als FP&A Controller zijn:

  • Verantwoordelijk voor het opstellen van de maandeinde en forecast FP&A rapportage voor P&L, Balans en Free Cash Flows, gebaseerd op de maandafsluiting uitgevoerd door lokale accounting teams.
  • Key partner voor het begrijpen en de optimalisatie van de business.
  • Partner van de Managing Directors en de operationele teams bij de financiële monitoring van hun business units.
  • Deelnemen aan de implementatie en verbetering van managementprocedures en informatiesystemen.
  • Analyses maken van de operationele prestaties en actieplannen voorstellen om de EBITDA te optimaliseren, cash te genereren en de budgetdoelstellingen te halen.
  • Bijdragen tot de maandafsluiting in nauwe samenwerking met de lokale boekhoudteams.
  • Bijdragen aan de evolutie van het month-end rapporteringspakket door meer business georiënteerde KPI's toe te voegen in coördinatie met de lokale Operations en Managements.
  • Leiding geven aan de voorbereiding en het beheer van de forecast- en budgetprocessen.
  • Uitvoeren van ad-hoc analyses op verzoek van het management.
  • Bijdragen aan de financiële integratie van de komende acquisities.

Vous êtes peut-être notre futur collègue?

  • Master in Audit/Finance
  • Vijf tot tien jaar ervaring in Controlling in internationale groepen en in een multi-subsidiary omgeving
  • Uitstekende organisatorische en time management vaardigheden, aanpassingsvermogen aan een snelle en snel veranderende omgeving, in staat om initiatief te nemen en meerdere projecten tegelijk te behandelen en kritische deadlines te halen.
  • Uitstekende probleemoplossende en analytische vaardigheden, met name inzicht in de belangrijkste financiële en operationele factoren van het bedrijf.
  • Bewezen vermogen om te werken met en leiding te geven aan zakelijke partners op uitvoerend niveau bij besprekingen/besluiten over budgettering, prioritering en planning, en de juiste informatie te verstrekken om die besluiten te kunnen nemen.
  • Energiek en flexibel met het vermogen om veranderingen aan te sturen.
  • Vaardigheid in Excel met de mogelijkheid om geautomatiseerde rapportering te ondersteunen.
  • Professioneel Engels en Nederlands zijn verplicht, Frans is een pluspunt.
  • Eerste ervaring in de softwareindustrie is een pluspunt, Eerste ervaring in BI implementatie ook mooi meegenomen.
  • U deelt onze waarden: Respect, Moed, Ondernemersgeest en Samenhorigheid.
  • Standplaats: Arkance Systems in Lokeren
  • De functie vereist ook het reizen tussen sites van de Groep in Europa, en maandelijkse uitstapjes naar onze sites in Nederland.

Wat we aanbieden:

  • Een multiculturele omgeving. Je krijgt de gelegenheid om bij te leren, je expertise te delen, je vaardigheden te ontwikkelen en deze uit te wisselen met Belgische en Europese collega's.
  • Een sterke bedrijfscultuur. Onze groep is gebaseerd op sterke waarden: Respect, Moed, Ondernemersgeest en Samenhorigheid. Maak deel uit van 'One Team' bedrijf met een groot Europees project en sterke groeidoelstellingen.
  • Loopbaanontwikkeling. Draag bij aan transversale projecten en profiteer mee van onze mobiliteitsmogelijkheden.
  • Extra-legale voordelen. Maaltijdcheques, verzekering, mobiele telefoon met abonnement, bonusplan gekoppeld aan groeps- en individuele voordelen, 20 dagen wettelijke vakantiedagen en 12 ADV-dagen.

Als jij aan dit profiel beantwoordt, contacteer ons dan snel!

Stuur jouw CV en motivatie naar jobs.belux@arkance.net of vul het formulier hiernaast in.

Groupe Monnoyeur

Tegen 2024 zal de wereld van de Bouw en Industrie een grondige verandering ondergaan. Bedrijven die in staat zijn om zich aan te passen aan de uitdagingen van de digitalisering, worden de koplopers in deze nieuwe wereld. Om onze klanten beter te begeleiden en hen te helpen de veranderingen te begrijpen die de opkomst van nieuwe technologieën met zich meebrengt, op de werven, in de studiebureaus, bij de infrastructuurbeheerders, richtte de Groupe Monnoyeur Arkance op.

Wat is Arkance Systems?

Arkance Systems biedt softwareoplossingen en een breed scala aan diensten om onze klanten in de bouw- en industriesector te ondersteunen bij hun digitale transitie. Met een Europees netwerk van 630 medewerkers, werkzaam in vier divisies (Arkance Systems, Arkance Optimum, AllTerra en SITECH), zijn wij toegewijd aan het optimaliseren van alle fasen van de levenscyclus van het ontwerp- en bouwproject, door het vereenvoudigen van ontwerp, fabricage, werven en onderhoud.

Arkance Systems is bovendien de fiere Europees leider in Building Information Modeling (BIM), Product Lifecycle Management (PLM) en Computer Aided Design (CAD).

Werken bij Arkance Systems?

Bij Arkance Systems staan onze werknemers op nummer één. Daarom streven wij ernaar om samen een gemeenschappelijk doel te bereiken en een omgeving te creëren die samenwerking, autonomie en prestaties bevordert.

Onze waarden worden door het hele bedrijf gedeeld en vormen de leidraad voor ons handelen en de dagelijkse inzet voor onze klanten: wij communiceren met respect, richten ons op innovatie, tonen moed om nieuwe uitdagingen aan te gaan en werken samen in een gemoedelijke omgeving.

Bij Arkance Systems geven we ook om het milieu waarin we leven: we vinden dat ons bedrijf een positieve en duurzame impact op de planeet moet hebben. Daarom willen wij onze CO²-uitstoot met 15% verminderen door middel van digitale technologie.

Functieomschrijving

FP&A Controller

Ter ondersteuning van de dynamische groei (+20-40% per jaar, inclusief overnames) werft de afdeling Financiën een Controller aan in haar FP&A Controlling-team. De FP&A Controller, ter ondersteuning van de Group Controller, zal verantwoordelijk zijn voor de controle van verschillende activiteiten in Europa, waaronder België, Nederland, Finland en Polen, voor een totale omzet van 70-80 miljoen euro, in een omgeving van sterke groei met zowel organische als externe groei.

Jouw verantwoordelijkheden als FP&A Controller zijn:

  • Verantwoordelijk voor het opstellen van de maandeinde en forecast FP&A rapportage voor P&L, Balans en Free Cash Flows, gebaseerd op de maandafsluiting uitgevoerd door lokale accounting teams.
  • Key partner voor het begrijpen en de optimalisatie van de business.
  • Partner van de Managing Directors en de operationele teams bij de financiële monitoring van hun business units.
  • Deelnemen aan de implementatie en verbetering van managementprocedures en informatiesystemen.
  • Analyses maken van de operationele prestaties en actieplannen voorstellen om de EBITDA te optimaliseren, cash te genereren en de budgetdoelstellingen te halen.
  • Bijdragen tot de maandafsluiting in nauwe samenwerking met de lokale boekhoudteams.
  • Bijdragen aan de evolutie van het month-end rapporteringspakket door meer business georiënteerde KPI's toe te voegen in coördinatie met de lokale Operations en Managements.
  • Leiding geven aan de voorbereiding en het beheer van de forecast- en budgetprocessen.
  • Uitvoeren van ad-hoc analyses op verzoek van het management.
  • Bijdragen aan de financiële integratie van de komende acquisities.

Vous êtes peut-être notre futur collègue?

  • Master in Audit/Finance
  • Vijf tot tien jaar ervaring in Controlling in internationale groepen en in een multi-subsidiary omgeving
  • Uitstekende organisatorische en time management vaardigheden, aanpassingsvermogen aan een snelle en snel veranderende omgeving, in staat om initiatief te nemen en meerdere projecten tegelijk te behandelen en kritische deadlines te halen.
  • Uitstekende probleemoplossende en analytische vaardigheden, met name inzicht in de belangrijkste financiële en operationele factoren van het bedrijf.
  • Bewezen vermogen om te werken met en leiding te geven aan zakelijke partners op uitvoerend niveau bij besprekingen/besluiten over budgettering, prioritering en planning, en de juiste informatie te verstrekken om die besluiten te kunnen nemen.
  • Energiek en flexibel met het vermogen om veranderingen aan te sturen.
  • Vaardigheid in Excel met de mogelijkheid om geautomatiseerde rapportering te ondersteunen.
  • Professioneel Engels en Nederlands zijn verplicht, Frans is een pluspunt.
  • Eerste ervaring in de softwareindustrie is een pluspunt, Eerste ervaring in BI implementatie ook mooi meegenomen.
  • U deelt onze waarden: Respect, Moed, Ondernemersgeest en Samenhorigheid.
  • Standplaats: Arkance Systems in Lokeren
  • De functie vereist ook het reizen tussen sites van de Groep in Europa, en maandelijkse uitstapjes naar onze sites in Nederland.

Wat we aanbieden:

  • Een multiculturele omgeving. Je krijgt de gelegenheid om bij te leren, je expertise te delen, je vaardigheden te ontwikkelen en deze uit te wisselen met Belgische en Europese collega's.
  • Een sterke bedrijfscultuur. Onze groep is gebaseerd op sterke waarden: Respect, Moed, Ondernemersgeest en Samenhorigheid. Maak deel uit van 'One Team' bedrijf met een groot Europees project en sterke groeidoelstellingen.
  • Loopbaanontwikkeling. Draag bij aan transversale projecten en profiteer mee van onze mobiliteitsmogelijkheden.
  • Extra-legale voordelen. Maaltijdcheques, verzekering, mobiele telefoon met abonnement, bonusplan gekoppeld aan groeps- en individuele voordelen, 20 dagen wettelijke vakantiedagen en 12 ADV-dagen.

Als jij aan dit profiel beantwoordt, contacteer ons dan snel!

Stuur jouw CV en motivatie naar jobs.belux@arkance.net of vul het formulier hiernaast in.

Onze organisatie

Groupe Monnoyeur

Tegen 2024 zal de wereld van de Bouw en Industrie een grondige verandering ondergaan. Bedrijven die in staat zijn om zich aan te passen aan de uitdagingen van de digitalisering, worden de koplopers in deze nieuwe wereld. Om onze klanten beter te begeleiden en hen te helpen de veranderingen te begrijpen die de opkomst van nieuwe technologieën met zich meebrengt, op de werven, in de studiebureaus, bij de infrastructuurbeheerders, richtte de Groupe Monnoyeur Arkance op.

Wat is Arkance Systems?

Arkance Systems biedt softwareoplossingen en een breed scala aan diensten om onze klanten in de bouw- en industriesector te ondersteunen bij hun digitale transitie. Met een Europees netwerk van 630 medewerkers, werkzaam in vier divisies (Arkance Systems, Arkance Optimum, AllTerra en SITECH), zijn wij toegewijd aan het optimaliseren van alle fasen van de levenscyclus van het ontwerp- en bouwproject, door het vereenvoudigen van ontwerp, fabricage, werven en onderhoud.

Arkance Systems is bovendien de fiere Europees leider in Building Information Modeling (BIM), Product Lifecycle Management (PLM) en Computer Aided Design (CAD).

Werken bij Arkance Systems?

Bij Arkance Systems staan onze werknemers op nummer één. Daarom streven wij ernaar om samen een gemeenschappelijk doel te bereiken en een omgeving te creëren die samenwerking, autonomie en prestaties bevordert.

Onze waarden worden door het hele bedrijf gedeeld en vormen de leidraad voor ons handelen en de dagelijkse inzet voor onze klanten: wij communiceren met respect, richten ons op innovatie, tonen moed om nieuwe uitdagingen aan te gaan en werken samen in een gemoedelijke omgeving.

Bij Arkance Systems geven we ook om het milieu waarin we leven: we vinden dat ons bedrijf een positieve en duurzame impact op de planeet moet hebben. Daarom willen wij onze CO²-uitstoot met 15% verminderen door middel van digitale technologie.