PLM Business Consultant

Als PLM Business Consultant, zal je klanten begeleiden in het uitwerken van procedures en workflows rond Datamanagement en Product Lifecycle Management. Je ondersteunt hen doorheen het hele proces en zal instaan voor klantgerichte trainingen omtrent onze softwareoplossingen.
Je rapporteert aan de directeur van projecten en werkt samen met een team van consultants en sales.

Jouw verantwoordelijkheden als PLM Business Consultant zijn:

  • Naast een goede algemene kennis, word je expert binnen jouw domein.
  • Je ondersteunt de klant bij al hun vragen, technisch en pre-sales.
  • Jouw technische kennis stelt je in staat mee te denken met projecten van de klant.
  • Je geeft opleidingen aan onze klanten zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van hun software. Dit kan zowel ter plaatse als online.
  • Je zal betrokken worden bij verschillende projecten waarin PDM en PLM centraal staan. Je kan deze zowel zelfstandig als in team opvolgen.
  • Het uitschrijven en implementeren van een PLM project bij klanten.
  • In staat zijn om de high-level eisen van de klant te vertalen in concrete oplossingen op basis van de relevante Autodesk software.

Jij bent onze nieuwe collega als:

  • je in het bezit bent van een master of professionele bachelor of gelijkwaardig door ervaring.
  • je ervaring of affiniteit hebt met PLM.
  • je vragen van onze klanten als een uitdaging ziet.
  • je standaard oplossingen op een eenvoudige manier kan voorstellen aan klanten, maar ook in staat bent om oplossingen op maat uit te werken indien nodig.
  • je kennis hebt van Autodesk Vault, Fusion 360 Manage of vergelijkbare software.
  • je kennis van Inventor, Autocad en Revit hebt, dan is dit een pluspunt.
  • je uitstekend Nederlands en Engels spreekt. Kennis van het Frans is zeker een pluspunt.
  • je klantgericht bent en geen schrik hebt om te spreken in groep.
  • je communicatief bent, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat we aanbieden:

  • Een multiculturele omgeving. Je krijgt de gelegenheid om bij te leren, je expertise te delen, je vaardigheden te ontwikkelen en deze uit te wisselen met Belgische en Europese collega's.
  • Een sterke bedrijfscultuur. Onze groep is gebaseerd op sterke waarden: Respect, Moed, Ondernemersgeest en Samenhorigheid. Maak deel uit van 'One Team' bedrijf met een groot Europees project en sterke groeidoelstellingen.
  • Loopbaanontwikkeling. Draag bij aan transversale projecten en profiteer mee van onze mobiliteitsmogelijkheden.
  • Extra-legale voordelen. Maaltijdcheques, verzekering, mobiele telefoon met abonnement, 20 dagen wettelijke vakantiedagen en 12 ADV-dagen.
  • Voorkeurslocatie. Standplaats bij voorkeur Lokeren, Aalst of Melle. Maar je bent flexibel om je naar alle sites in België te verplaatsen.

Als jij aan dit profiel beantwoordt, contacteer ons dan snel!

Stuur jouw CV en motivatie naar jobs.belux@arkance.net of vul het formulier hiernaast in.

Groupe Monnoyeur

Tegen 2024 zal de wereld van de Bouw en Industrie een grondige verandering ondergaan. Bedrijven die in staat zijn om zich aan te passen aan de uitdagingen van de digitalisering, worden de koplopers in deze nieuwe wereld. Om onze klanten beter te begeleiden en hen te helpen de veranderingen te begrijpen die de opkomst van nieuwe technologieën met zich meebrengt, op de werven, in de studiebureaus, bij de infrastructuurbeheerders, richtte de Groupe Monnoyeur Arkance op.

Wat is Arkance Systems?

Arkance Systems biedt softwareoplossingen en een breed scala aan diensten om onze klanten in de bouw- en industriesector te ondersteunen bij hun digitale transitie. Met een Europees netwerk van 630 medewerkers, werkzaam in vier divisies (Arkance Systems, Arkance Optimum, AllTerra en SITECH), zijn wij toegewijd aan het optimaliseren van alle fasen van de levenscyclus van het ontwerp- en bouwproject, door het vereenvoudigen van ontwerp, fabricage, werven en onderhoud.

Arkance Systems is bovendien de fiere Europees leider in Building Information Modeling (BIM), Product Lifecycle Management (PLM) en Computer Aided Design (CAD).

Werken bij Arkance Systems?

Bij Arkance Systems staan onze werknemers op nummer één. Daarom streven wij ernaar om samen een gemeenschappelijk doel te bereiken en een omgeving te creëren die samenwerking, autonomie en prestaties bevordert.

Onze waarden worden door het hele bedrijf gedeeld en vormen de leidraad voor ons handelen en de dagelijkse inzet voor onze klanten: wij communiceren met respect, richten ons op innovatie, tonen moed om nieuwe uitdagingen aan te gaan en werken samen in een gemoedelijke omgeving.

Bij Arkance Systems geven we ook om het milieu waarin we leven: we vinden dat ons bedrijf een positieve en duurzame impact op de planeet moet hebben. Daarom willen wij onze CO²-uitstoot met 15% verminderen door middel van digitale technologie.

Functieomschrijving

PLM Business Consultant

Als PLM Business Consultant, zal je klanten begeleiden in het uitwerken van procedures en workflows rond Datamanagement en Product Lifecycle Management. Je ondersteunt hen doorheen het hele proces en zal instaan voor klantgerichte trainingen omtrent onze softwareoplossingen.
Je rapporteert aan de directeur van projecten en werkt samen met een team van consultants en sales.

Jouw verantwoordelijkheden als PLM Business Consultant zijn:

  • Naast een goede algemene kennis, word je expert binnen jouw domein.
  • Je ondersteunt de klant bij al hun vragen, technisch en pre-sales.
  • Jouw technische kennis stelt je in staat mee te denken met projecten van de klant.
  • Je geeft opleidingen aan onze klanten zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van hun software. Dit kan zowel ter plaatse als online.
  • Je zal betrokken worden bij verschillende projecten waarin PDM en PLM centraal staan. Je kan deze zowel zelfstandig als in team opvolgen.
  • Het uitschrijven en implementeren van een PLM project bij klanten.
  • In staat zijn om de high-level eisen van de klant te vertalen in concrete oplossingen op basis van de relevante Autodesk software.

Jij bent onze nieuwe collega als:

  • je in het bezit bent van een master of professionele bachelor of gelijkwaardig door ervaring.
  • je ervaring of affiniteit hebt met PLM.
  • je vragen van onze klanten als een uitdaging ziet.
  • je standaard oplossingen op een eenvoudige manier kan voorstellen aan klanten, maar ook in staat bent om oplossingen op maat uit te werken indien nodig.
  • je kennis hebt van Autodesk Vault, Fusion 360 Manage of vergelijkbare software.
  • je kennis van Inventor, Autocad en Revit hebt, dan is dit een pluspunt.
  • je uitstekend Nederlands en Engels spreekt. Kennis van het Frans is zeker een pluspunt.
  • je klantgericht bent en geen schrik hebt om te spreken in groep.
  • je communicatief bent, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat we aanbieden:

  • Een multiculturele omgeving. Je krijgt de gelegenheid om bij te leren, je expertise te delen, je vaardigheden te ontwikkelen en deze uit te wisselen met Belgische en Europese collega's.
  • Een sterke bedrijfscultuur. Onze groep is gebaseerd op sterke waarden: Respect, Moed, Ondernemersgeest en Samenhorigheid. Maak deel uit van 'One Team' bedrijf met een groot Europees project en sterke groeidoelstellingen.
  • Loopbaanontwikkeling. Draag bij aan transversale projecten en profiteer mee van onze mobiliteitsmogelijkheden.
  • Extra-legale voordelen. Maaltijdcheques, verzekering, mobiele telefoon met abonnement, 20 dagen wettelijke vakantiedagen en 12 ADV-dagen.
  • Voorkeurslocatie. Standplaats bij voorkeur Lokeren, Aalst of Melle. Maar je bent flexibel om je naar alle sites in België te verplaatsen.

Als jij aan dit profiel beantwoordt, contacteer ons dan snel!

Stuur jouw CV en motivatie naar jobs.belux@arkance.net of vul het formulier hiernaast in.

Onze organisatie

Groupe Monnoyeur

Tegen 2024 zal de wereld van de Bouw en Industrie een grondige verandering ondergaan. Bedrijven die in staat zijn om zich aan te passen aan de uitdagingen van de digitalisering, worden de koplopers in deze nieuwe wereld. Om onze klanten beter te begeleiden en hen te helpen de veranderingen te begrijpen die de opkomst van nieuwe technologieën met zich meebrengt, op de werven, in de studiebureaus, bij de infrastructuurbeheerders, richtte de Groupe Monnoyeur Arkance op.

Wat is Arkance Systems?

Arkance Systems biedt softwareoplossingen en een breed scala aan diensten om onze klanten in de bouw- en industriesector te ondersteunen bij hun digitale transitie. Met een Europees netwerk van 630 medewerkers, werkzaam in vier divisies (Arkance Systems, Arkance Optimum, AllTerra en SITECH), zijn wij toegewijd aan het optimaliseren van alle fasen van de levenscyclus van het ontwerp- en bouwproject, door het vereenvoudigen van ontwerp, fabricage, werven en onderhoud.

Arkance Systems is bovendien de fiere Europees leider in Building Information Modeling (BIM), Product Lifecycle Management (PLM) en Computer Aided Design (CAD).

Werken bij Arkance Systems?

Bij Arkance Systems staan onze werknemers op nummer één. Daarom streven wij ernaar om samen een gemeenschappelijk doel te bereiken en een omgeving te creëren die samenwerking, autonomie en prestaties bevordert.

Onze waarden worden door het hele bedrijf gedeeld en vormen de leidraad voor ons handelen en de dagelijkse inzet voor onze klanten: wij communiceren met respect, richten ons op innovatie, tonen moed om nieuwe uitdagingen aan te gaan en werken samen in een gemoedelijke omgeving.

Bij Arkance Systems geven we ook om het milieu waarin we leven: we vinden dat ons bedrijf een positieve en duurzame impact op de planeet moet hebben. Daarom willen wij onze CO²-uitstoot met 15% verminderen door middel van digitale technologie.